Mobbing

I dag begynte jeg dagen med å se god morgen Norge. Der var Espen Hilton gjest som også er blogger. Han snakket om barndommen sin hvor han ble mobbet. Jeg er imponert over at han er så åpen og tør å stå frem, det er viktig. Jeg har også opplevd mobbing på ungdomsskolen, pga. at jeg var anderledes. Jeg har hatt problemer når jeg har møtt ungdommer i ulike situasjoner i ettertid. Det begynner å bli bedre nå etter å ha jobbet med meg selv psykisk. Det henger enda litt igjen, så jeg må fortsette å jobbe med meg selv. Jeg har en drøm om å reise rundt på ungdomsskoler å holde foredrag om mine erfaringer. Den håper jeg blir oppfylt en dag. Jeg oppfordrer alle til å spørre sine medelever om de har det bra. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. Jeg forstår at det er vanskelig og ikke være med på mobbing hvis andre begynner pga. at man er redd for og selv bli mobbet, men det er mye bedre å gå til en lærer eller en annen voksen person å si ifra. Da kan du være med på å redde liv. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg