Mislykka handle tur på Kid interiør Harstad


Hei. I formiddag hadde jeg bestemt meg for en bytur for å handle dynetrekk og noe annet jeg trengte. Dro til Sjøkanten senter for å handle på Kid interiør. Det som møtte meg var en helt ufremkommelig butikk. Varer og hyller var plassert på en slik måte at det var umulig å komme frem med rullestolen min uten å rive ned varer. De som var med meg tok dette opp med butikk personalet, som svarte at det hadde vært noen fra ledelsen av kjeden oppe fra oslo.ledelsen hadde bestemt at hyller og vare skulle plasseres slik det er nå. Personalet der fortalte at de hadde påpekt overfor ledelsen at utstillingen i butikken ville føre til at de med rullestol og barnevogner ikke ville komme seg inn i butikken. De hadde ikke blitt hørt. Dette førte til at de som var med som ledsagere måtte hente varer inne i butikken for så å vise meg disse,slik at jeg kunne velge de varene jeg ville ha.Jeg blir trist og forbannet når jeg og andre i min situasjon ikke kan komme inn i butikken på grunn av at de plasserer varer på en slik måte. Jeg kommer IKKE til å handle der mer.

6 kommentarer
    1. Utrolig dårlig at de ikke legger til rette sånn at alle som ønsker det, kan få handle 😡 Så bra at du tar opp slike ting! Håper du slipper å oppleve dette igjen. Riktig god helg!

    2. Dette er dessverre et landsdekkende problem og ikke bare i Kid sin butikker.
      Diskriminering på høyt plan.
      Når jeg er med min sønn (døvblindfødt og rullestolbruker) på handletur og vi støter på dette problemet så bruker jeg å bane oss vei/flytte unna alt som er i veien for rullestolen.
      Jeg gir fullstendig blaffen i hva betjening sier eller syns.

    3. Kjenne meg godt igjen. Det er utrolig trist at de ikke er mer ugjennomtenkt butikkene. Trudde kunder var viktig for de. Men tydeligvis ikke i fokus for de. Det er mange hindringer vi som har rullene føtter skal møte på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg