12 timer i sengen😑

Hei alle sammen☺ Som dere har lest tidligere har jeg skrevet om min frustrasjon rundt manglende selvbestemmelse i eget liv. Slik det er nå kan jeg ikke bestemme når jeg vil legge meg eller når jeg vil stå opp i helgene. Turnusen til personalet her jeg bor er lagt opp slik at i de tilfellene jeg må være i seng kl 23 kan jeg ikke stå opp før klokken 11 neste dag. Fordi det er bare en person fra klokken 09 og den neste kommer kl 11. I dag gikk nattevakten overtid for å bistå tidlig vakten slik at jeg kunne stå opp før. Jeg merker det godt på kroppen og særlig i hofter og skulder, det gjør ondt å måtte ligge så lenge i sengen. Nå håper jeg at enhetsleder og driftsleder som er tilknyttet boligen kan komme på banen og snakke med meg. Jeg tenker det er mange der ute som er i en lignende situasjon som meg, både unge og eldre hjelpetrengende som er prisgitt den kommunen de bor i. Grunnen til at jeg ønsker å dele dette med dere er at jeg ønsker å gi politikerne en tankevekker om ikke å prioritere ned ressursbruken mennesker med spesielle behov. Jeg håper dette innlegget når frem til våre beslutningstakere innen helsesektoren.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg