Uverdig reisemåte😑


Hei alle mine lesere☺

I dag tenkte jeg å ta opp et tema som berører meg og andre som ikke klarer å sitte oppreist i et vanlig flysete. Jeg har skoliose eller skeiv rygg, Noe som medfører sterke smerter dersom jeg må sitte i et sete hvor seteryggen ikke kan legges godt bakover. Jeg har tidligere reist til syden(Grand Canaria) flere ganger med fly. De gangene måtte jeg ligge på tvers over flere seter og ofte over fanget til ledsagere. Nå er situasjonen slik at jeg ikke kan gjøre det lenger, både fordi jeg er for lang og fordi det er en uverdig måte å reise på. Reglene hos Avinor og flyselskapene tilsier at jeg må sitte oppreist i setet under avgang og landing,dette klarer jeg ikke. Tidligere fikk jeg ligge under avgang og landing,men det var på eget ansvar av Norwegian. Jeg forstår at de må ha regler, men skulle så gjerne ha kunnet benyttet meg av min egen manuelle rullestol ombord i flyet. Slik det er nå har jeg ingen mulighet til å reise verken innenlands eller utenlands på ferie uten muligheten til å bruke egen stol. Det er jo en mulighet å bruke egen stol på hurtigbåten andre fremkomsmiddel men det tar lang tid å komme seg til syden med disse😐 Dersom flyselskapene kunne tatt ut flyseter slik at jeg kunne få plass ,ville det hjulpet meg til å komme meg på ferie. Jeg husker flyvertinnene brukte å ønske alle en behagelig reise, jeg skulle ønske at det også gjaldt meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg