Time hos tannlegen😑

Hei alle☺

I dag var jeg en tur hos tannlege for å renske litt opp i munnen☺ Jeg går en del dit for å holde tennene i orden. Jeg blir møtt av av de som jobber der og som regel går det går det greit. Det jeg reagerte på som sist gang jeg var der,er at enkelte prater til meg som jeg skulle ha vært et lite barn og ikke en voksen. Det er ikke første gang jeg opplever dette i møte med fagpersoner. Jeg tror at noen kanskje tenker at når en er funksjonshemmet så er det det samme som å være utviklingshemmet, eller at endel blir usikker på hvordan de skal forholde seg til meg. Jeg tenker iallefall at man skal prate med normal stemme uansett hvem man møter. I den forbindelse har jeg og personalet utviklet en teknikk som går utpå at dersom noen henvender seg til dem istedet for å snakke direkte til meg, så snur de seg bort og viser med tegn at de skal snakke direkte med meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg