I dag skjedde det jeg fryktet 😥

Hei☺

På formiddagen da jeg skulle ut å nyte solen på verandaen, kjørte jeg over terskelen til veranda døren. Det var alt som skulle til, for da takket computeren for seg for godt Som jeg skrev i går har jeg i lengre tid vært plaget med computeren som styrer alt på stolen. Der satt jeg da uten å kunne tilkalle hjelp siden mobilen er tilkoblet computeren. Da tenkte jeg at nå må jeg ikke få panikk og at personalet ville komme til slutt. Det er ganske skummelt å tenke på at jeg er så avhengig av at utstyret på stolen fungerer. Personalet hjalp meg med å ringe hjelpemiddelsentral og Permobil, de sa at den nye computeren var på vei og at jeg kanskje får den i morgen.Det viktigste for meg nå er at jeg kan kontakte personale ved behov. Etter å ha grublet på på hvordan jeg skulle få dette til, kom jeg på at jeg har fått et kommunikasjonshjelpemiddel som er beregnet til bruk når jeg sitter i en annen stol. Jeg fikk personalet til å teipe fast bryteren som styrer dette hjelpemiddelet nær hodet, så nå kan jeg varsle personalet når jeg trenger hjelp. De har og skal kalle inn ekstra personalet siden jeg må ha hjelp til alt. Siden kontrollen til tv også styres fra stolen må jeg også ha hjelp til å skifte kanal. Alt styres fra stolen, sittestilling, persienner og lys så det er som dere forstår ganske sårbart når systemet svikter. Håper inderlig at computeren kommer i morgen 🙏
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg