Mine tanker om beredskap høringen

Hei☺

I dag har jeg fulgt med på stortingets kontroll og konstitusjonskomiteens høring om riksrevisjonens rapport om objektsikring og terror beredskap. Jeg synes det er rystende å høre at justisministeren, forsvarsministeren og statsministeren ikke hadde gitt korrekt informasjon til stortinget under forrige høring. Statsministeren innrømmet at hun og andre statsråder hadde pyntet situasjonen og hvor mye som manglet rundt sikkerhet ved viktige bygg og installasjoner. Inntill i dag var jeg trygg på at regjeringen hadde evne til å sørge for din og min sikkerhet,men nå er jeg usikker på om denne regjeringen har sørget for at de etatene som har nettopp dette som jobb har nok ressurser til å utføre de oppgaver de er satt til. Jeg reagerte sterkt på svaret statsministeren ga til et av komite medlemmene som sa at sjefen for heimevernet hadde gitt uttrykk for at de ikke har nok soldater til objektsikring nasjonalt. Hun svarte da at heimevernet måtte være mobilt, slik at det kunne settes inn der det var behov. Hva hvis det skulle oppstå en nasjonal krise fra Finnmark til Østfold? Jeg synes det er både skremmende og sjokkerende at politikerne gambler med borgernes sikkerhet på denne måten. Personlig synes jeg at heimevernet og politiet bør styrkes slik at de er i stand til å beskytte det vi alle har så kjært,nemlig demokratiet og innbyggerne i Norge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg