Hva vil det si å være normal?

Jeg lurer på om det å være normal betyr at man må ha jobb og et flott utseende. Det plager meg, og jeg tror at det plager mange andre også. Jeg tror at det hadde hjulpet mange hvis samfunnet lettere hadde godtatt mennesker som de er. Og sett potensialet i hvert individ. Jeg vil ta meg selv som eksempel, har ikke jobb, på grunn av min fysiske tilstand. Men som jeg har skrevet tidligere, så er jeg 100% mentalt tilstede. Det må være en eller annen jobb jeg kan utføre. For å si det rett ut: jeg er møkk lei av å ikke ha noe fornuftig å gjøre, der jeg føler at jeg faktisk har noe å  bidra med i samfunnet. Jeg opplever at systemet som skal bidra til at funksjonshemmede kommer seg i jobb, er alt for firkantet. Jeg etterlyser mere kreativitet i måten systemet jobber på, for å finne en jobb jeg kan utføre. Jeg skulle ønske jeg fikk snakke med arbeids og sosialministeren Anniken Haugli, for å dele mine erfaringer.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg