For meg er det viktig å bli lyttet til


Hei.

I dag ville jeg dele noen tanker om hvor viktig det er å ha god tid å lytte til oss som har ekstra behov for hjelp i hverdagen.Jeg har en diagnose som gjør at jeg blir ekstra påvirket av stress. Jeg tenker at det ikke er bare jeg som har den utfordringen.Derfor vil jeg skrive om hvordan jeg opplever å motta hjelp i fra helsefagarbeidere.Jeg vil begynne med det mest personlige.Det å måtte la en fremmed person vaske meg på intime soner er det som er mest utfordrende med å være avhengig av hjelp.Jeg har etterhvert lært meg å godta at sånn er det.Det andre som jeg må hjelp til er å spise.Det må jeg å ha hjelp til.Jeg blir matet med kniv og gaffel i små biter av gangen.I spisesituasjoner er det også veldig viktig at jeg føler at jeg har god tid.Grunnen til at jeg skriver om dette er for å gi dere et innblikk i hvordan det er å være avhengig av hjelp til nesten alt i hverdagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg