En gledens dag for spinraza brukere.

I formiddag når jeg slo på TV på nyhetskanalen så jeg til min store glede at beslutningsforum hadde bestemt seg for å si ja til bruk av medisinen Spinraza. Eneste skår i gleden er at det bare er unge under 18 år som får denne behandlingen. Samtidig er det viktigste at de unge som trenger det, får denne behandlingen. Men jeg håper samtidig at vi i verdens rikeste land kan ta oss råd til å gi dette behandlingstilbudet til alle som trenger det.  Jeg synes det er hjerteskjærende å høre ledere i beslutningsforum snakke om prioriteringer mellom pasientgrupper. det burde han slippe å gjøre i verdens rikeste land. Jeg vil samtidig understreke at jeg forstår at han bare gjør jobben sin. Det er politikerne som har ansvaret.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg