Laks med en vri☺


Hei. Jeg ønsker å dele en fantastisk middagsopplevelse med dere. En i personalet spurte meg om jeg ønsket å prøve noe nytt til middag. Det hørtes fristende ut og det angrer jeg ikke på 😀 Retten heter laks i limesaus. Det var så godt at jeg vil dele oppskriften med dere☺

2 laksefilet

2dl.kremfløte

3 teskjeer tomatpure

1 terning fiskebuljong

1 teskje karri

Saften av en halv lime

Salt og pepper

1 squash

Slik gjør du: Ha fløten i en kjele og tilsett buljong, tomatpure og krydder under oppkok. La det småkoke til buljongen er rørt ut og smak til med lime, salt og pepper. Legg laksefiletene i en ildfast form og hell blandingen over. Settes inn i ovnen på 200 grader i 12 minutter.

Under steketiden kan du lage en squash pasta.Bruk en ostehøvel for å skjære tynne skiver av squashen og skjær dem deretter opp i tynne strimler. Stekes i varm panne med smør, salt og pepper.

Til salat kan man blande sammen bladspinat, cherrytomater, pinjekjerner å ha litt rapsolje,salt,pepper og en halv lime over salaten☺

Denne retten anbefales på det varmeste😀

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg