Forbannet😬

Hei alle. Som dere vet så bor jeg i en omsorgsbolig og er avhengig av hjelp til det meste i min hverdag. På hverdagene har jeg en fast leggetid, men når det kommer til helg så ønsker jeg som de fleste på på min alder å kunne velge når de vil legge seg. I mitt tilfelle er dette svært uforutsigbart, da jeg av og til må gå til sengs klokka 23. Både fredag kl 23 og lørdag kl24😔 Det vil si at jeg ikke kan være impulsiv da jeg må søke kommunen om personalet kan følge meg ut, for eksempel på pub eller andre aktiviteter etter kl 23 i helgene. I helgene så kan jeg få hjelp fra hjemmesykepleien som bistår nattevakten, men de har ofte så mye å gjøre på natt at de ikke har mulighet til å komme da jeg ønsker det. Jeg opplever at kommunen ikke forstår dette, selv om jeg har klaget på dette flere ganger. Jeg vil understreke at det ikke er hjemmetjenesten sin feil at de har så mye å gjøre at jeg må tilpasse meg dem. For meg så handler det om at kommunen mangler vilje til gjøre min hverdag så normal som mulig. Jeg håper at jeg snart kan bestemme over min egen hverdag😑

3 kommentarer
    1. Må det være noen “offentlige personer” som er med deg? Kan ingen venner ta deg med og ha “ansvaret” for å få deg i seng om du vil ut på pub?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg