Interessant trontaledebatt☺

Hei☺

I dag har jeg fulgt med.på maraton sending fra Stortinget. Innleggene som jeg merket meg spesielt var de som Olaug Bollestad og Knut Arild Hareide holdt. Olaug snakket om ordninger med brukerstyrt personlig assistanse (BPA). Hun fortalte at hun hadde hatt kontakt med ei som har fått innvilget BPA i sin hjemkommune og har lyst til å flytte til en annen kommune, men hun var redd for å få redusert time antallet hun har i dag. Bollestad sa at hun ville foreslå at det skal være lik BPA ordning i alle kommuner. Det er jeg helt enig i fordi jeg synes dagens ordning hvor bruker er avhengig av kommunens velvilje og lommebok er får dårlig

Hareide snakket om barn som i Norge lever i fattigdom. Han pratet også om pleiepenger og at KrF hadde vært med på å påvirke budsjettet slik at disse ikke blir redusert. Min appell til våre folkevalgte,nå som de skal behandle forslag til neste års statsbudsjett, er at det er mange mennesker som er avhengige av at politikerne prioriterer rett. Innbyggerne i Norge har gitt dere tillit til å ta viktige avgjørelser på vegne av dem gjennom stemmeseddelen, så jeg vil oppfordre dere til å forvalte våre ressurser slik at alle kan leve et godt og verdig liv☺

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg