En helg ute på tur

Hei.
Jeg og min far hadde snakket om å ta en langtur tidligere dersom været var bra.Så i går formiddag kjørte vi ut i dagslys for å kjøre til innlandet og til Heggelia,men først kjørte vi innom Setermoen og et stykke innover det for å se om det var noen militæraktivitet,men det er nok litt for tidlig for øvelsen Cold response 22 er jo ikke før i mars.Dessverre var det overskyet slik at sola ikke var synlig.Jeg hadde hørt at det skulle være mye elg ved veiene på innlandet,så vi kjørte forsiktig.På Gratangsfjellet blåste det kuling og det var en del nøfokk,som av og til gjorde det vanskelig å se.Heldigvis så snødde det ikke i tillegg slik at vi hadde måtte kjørt i kolonne som vi har gjort før. Det var spesielt å se snøfokk noen plasser laget små virvelvinder som danset over veien. Da vi sto parkert på Heggelia kom noen nederlandske soldater i en gammel lastebil som så ut som om den var fra 60 tallet og en gammel Landrover.Det er rart de ikke har mer moderne biler når de er her på øvelse. Så kom det en del engelske soldater som hadde skikkelige terrengkjøretøy.Det var en fin tur i går, men litt slitsomt da det var enkelte plasser som var rene vaskebrett å kjøre på.
I dag fikk jeg meg en tur ut i kulden med terreng stolen utenfor her jeg bor. Jeg hadde lyst til å se om jeg kunne se noe til sola, men jeg så at den lyste på fjellene i det fjerne.Selv om det var blå himmel,så lå det skyer og blokkerte for sola.Heldigvis kommer den høyere opp for hver dag så nå gleder jeg meg til den dagen den skinner inn i stuen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg