En rar tid

Hei.
For en uke siden begynte det en krig i Ukraina og jeg har fulgt med hver dag i flere media.Jeg synes at det er forferdelig det som skjer inne i Ukraina nå og de siste dagene.Jeg tenker spesielt på de som har en funksjonshemming og på hvordan det går med de når det kriges i landet deres.Det er det ingen media som tar opp på på nyhetene og jeg tenker på hvor vanskelig de har det med å flykte fra Ukraina. Dette gjelder barn og eldre også.Når jeg hører at de bomber et sykehus og en barnehage får jeg ondt inne i meg. Nå som ting utvikler seg raskt og språket fra Russland har blitt tøffere så blir jeg usikker. Nå som Putin har truet med atomkrig mot vesten tenker jeg på hva som vil skje med oss dersom Russland angriper Norge. Tenker spesielt på om hva som vil skje med meg og andre med funksjonsnedsettelse dersom vi må evakuere til en tryggere plass og om det finnes noen planer for dette i for eksempel i kriseplaner til kommunene. Dette hadde vært godt og vite. Tror det er mange i min situasjon som tenker det samme. Jeg tror og håper at det ikke blir noen krig her men hva om.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg