Et lite lys i enden av tunnelen?

Hei☺

I dag har jeg hatt møte med NAV og enhetsleder for omsorgsboliger på Evenskjer. Jeg tok opp dette med arbeid og mulighetene for dette. Jeg har hatt møte med NAV tidligere om dette uten at vi har kommet noen vei. NAV har prøvd å få til et tilrettelagt tilbud til meg, men det handler mest om hvem som kan bli min arbeidsgiver og om de er villige til å legge tilrette med det jeg har behov for av ekstra utstyr og assistanse. NAV hadde med en brosjyre som heter Funksjonsassistanse i arbeidslivet der funksjonsfriske kan få jobb med å assistere funksjonshemmede når de er i jobb. Jeg likte den tanken og kanskje vil gjøre det enklere å få en arbeidsgiver med på dette. Det ble lagt frem noen spennende forslag under møte som jeg velger å stille meg positiv til. Noe er iallefall på gang☺ En annen ting jeg tok opp i dag er den pågående mangel på nok personal. Enhetsleder for omsorgsboligene var enig i at situasjonen har vært fortvilt i sommer da det hadde vært vanskelig å finne vikarer og at siden budsjettet er så stramt kan de ikke leie inn i fra private omsorgsytere. Det personalet som har vært her i sommer har måttet jobbe en del overtid for at ting ikke skulle stoppe helt opp. Nå er det snart høst og jeg håper at det snart er fult bemanning igjen selv om det fortsatt er for dårlig på hverdagene med tanke på personal. Jeg håper å tror at for fremtiden må kommunen budsjettere med mer midler i ferie tiden og andre høytider slik at de kan ha en sikkerhet for alle oss som er avhengig av omsorg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg