Fin utsikt etter en humpete tur

<1200×1600.jpeg” alt=”” width=”1200″ height=”1600″ class=”alignnone size-large wp-image-3035″ />
Hei.
I går bestemte jeg og pappa oss for å kjøre en tur ut til Tjeldodden kystfort. Kjørte først ut til Tjeldnes på Tjeldøya. Det er ganske smale veier ut dit med mange møteplasser så det tok en time bare til Tjeldnes. Resten av veien ut til odden ble en opplevelse i seg selv. Det var som å kjøre på et veldig grovt vaskebrett og følelse av å være på havet i full storm. Det er ca 5km ut dit med utrolig dårlig vei så vi kjørte i sneglefart begge veier. Når vi endelig var fremme kjørte vi opp en bratt bakke til toppen av en kanonstilling. Der kom jeg meg ut og fikk meg en stund i solen.Det var en nydelig utsikt derfra. Så flott å se utover havet og kjenne sjøluften.Det er synd at ikke veien er i bedre stand ut dit for jeg kunne ha tenkt meg å vært der flere ganger, men slik det er nå blir det med denne ene turen dit.Jeg synes det er rart at jeg må betale 50kr for å kjøre på en så dårlig opparbeidd vei. Tenker at Tjeldnes veilag har en jobb å gjøre eller om de kan søke om midler fra det offentlige, for det hadde kunnet vært et eldorado for rullestolbrukere der ute. Det de har ordnet fint der ute er toalett som er tilpasset funksjonshemmede, men så var det fremkommeligheten da.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg