Følelse av maktesløshet😥

Hei

Jeg har tidligere i sommer skrevet om det å være funksjonshemmet og avhengig av hjelp for å komme meg ut for å kunne oppleve noe annet enn det som skjer innenfor de fire veggene her jeg bor. Helg er noe jeg ser frem til,da det som regel er en mulighet til å komme seg litt lengre enn bare rundt på asfalten her jeg bor på Evenskjer. Nå er det slik at det er ferietid og nedbemanning og nesten umulig å skaffe vikarer. I det siste har helgene vært preget av å sitte inne i boligen eller dra på små turer i nabolaget på grunn av at det er så lite personal som skal ivareta beboere her ved Elvelund. I de tilfeller da jeg er på lengre turer utenfor Evenskjer er jeg avhengig av å ha med to i fra personalet på grunn av sikkerhet og belastningen på personalet ikke skal bli så stor. Jeg har et vedtak om 1-1og 2-1 ved behov hele dagen ,men det klarer ikke Skånland kommune å oppfylle. Hverdagen er et kapittel for seg selv når det gjelder bemanning og manglende muligheter for spontanitet og opplevelser, men når det samme skjer i helgene blir jeg både sint og fortvilet😑 Hva hadde skjedd dersom jeg ikke hadde hatt pårørende i det hele tatt som kunne ta meg med på tur? Skulle jeg da sittet inne eller på veranda hele sommeren? Jeg tenker at lederne innen helse og omsorg i Skånland kommune må kunne planlegge personal situasjonen i ferietiden og leie inn kvalifiserte vikarer. Dette gjelder ikke bare her jeg bor, men hos alle omsorgsboligene her på Evenskjer. Min stemme når ut til dere som leser bloggen min, men jeg skulle ønske at politikere fra ulike partier i denne kommunen kunne komme å snakke direkte med meg. Så skulle de få høre hvordan hverdagen min er her på Elvelund😑Nå er det ikke så lenge igjen til vi skal stemme. Min stemme går til det partiet som er åpen for å leie inn privat omsorg der kommunen ikke strekker til innen kvalifisert personell eller som omsorgsyter. Tenk hvis kommunen for eksempel kunne ha budsjettert med leie av ekstra personell hos private omsorgsaktører, spesielt i sommermånedene og under ferieavvikling til alle omsorgsboligene på i kommunen der det er mangel på personell. NOE MÅ GJØRES da jeg ikke blir hørt av av ledelsen her jeg bor eller rådmannen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg