Harstad sentrum i regnbuens farger🌈

Hei☺

Dagen i dag har gått med til å feire åpenhet og kjærlighetens mangfold under PRIDE paraden i Harstad☺ Det var flott å se alle de som hadde møtt opp for å feire dagen. Jeg hadde litt den samme følelsen som jeg hadde under Oslo PRIDE, det at jeg kunne være meg selv sammen med mange glade mennesker. Paraden gikk fra general hagen og ned til parkeringen ved Harstad UiT der Harstad Pride hadde satt opp en scene. Der var det sang, dans og tale ved Harstad ordfører Kari-Anne Opsal. Det som rørte meg var en dame fra Polen som fortalte om en by i Polen som heter Bialystok der det var tusen som gikk i en Pride parade og hvor de ble kastet stein og glass på av flere tusen rasende tilskuere😥 Jeg synes det er forferdelig at det skal være slik. Det viser bare hvor viktig det er å engasjere seg for anderledeshet,og for at mennesker skal få være den de er uten å være redd for konsekvensene. Tommelen opp for Harstad PRIDE, vel gjennomført😀

2 kommentarer
    1. Supert at du fikk deg slik en fin dag, Vegard! Jeg prøvde å se etter deg etter paraden, men i alle de 3000 menneskene fant jeg deg ikke. Det var synd, for jeg skulle gjerne ha hilst på deg sånn i virkeligheten. Kanskje får vi det til en annen gang. Vi må aldri slutte å feire kjærlighet og mangfold!

    2. Det er en ting jeg ikke skjønner med denne pride paraden. Hvorfor går dere i pride parade?? Homofili er ikke ulovlig i Norge, så hvis det finnes homser i Norge som vil knulle andre homser i ræva så kan de det. Det er ingen som stopper dem. Så hva er det dere kjemper for? For meg ser det ut som dere kjemper for å få rettigheter dere har hatt i 30 år. Det blir som om jeg skulle gå i en parade for å kjempe for retten til å ha sex med kvinner. Det er ganske bortkastet tid.

      Hvis dere gikk i pride parade i Saudi-Arabia eller Somalia, da hadde jeg forstått det. Der trenger de å kjempe for rettigheter. Men når dere går i Oslo, verdens mest tolerante by i verdens mest moderne og likestilte land… Nei, det blir for dumt. Jeg kan ikke støtte dumhet. Hvis dere vil knulle hverandre i ræva så gjør det da. Det finnes ingen grunn til å fortelle hele verden om det eller gå i parade.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg