Helligdag uten 12 timers vakt😐

Hei☺

I dag har jeg vært inne. Det siste døgnet har det blåst og regnet ganske mye her på Evenskjer. Sola tittet ikke frem før i kveld. Skulle gjerne vært ute på langtur i dag, men på grunn av at turnusen ikke blir forandret når det er helligdager er det for lite personal til det. Også på grunn av at det er vaktskifte 14.30 og 15.30 noe som gjør at jeg må være tilbake før vaktskifte.  Da er det mye bedre i helgene, lørdag og søndag når personalet jobber 12,5 timers vakter. Det som jeg har tatt opp og som jeg skulle ønske var at  jule,påske og pinse turnusen ble lagt opp slik at det var flere langvakter på helligdager som ikke faller på helg. Det er jo slik at helligdager skal være en anderledes dag som en kan bruke til å noe utenom det vanlige. Jeg forstår at personal ikke ønsker å arbeide lange dager på helligdager,men det burde finnes en måte å kompensere for at man jobber lange vakter på helligdager?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg