Hvilket parti?

Hei
Nå som vi har kommer et stykke inn i sommeren så har jeg begynt og tenke på valget i september og hvilket parti som vil vil gjøre min hverdag bedre.Da tenker jeg også på andre med funksjonsnedsettelser. Jeg har i dag sittet en stund foran PC og sett på partiprogrammene til de forskjellige partier.I følge de ulike programmene var det Venstre og MDG som kom best ut.Høyre derimot kom dårligst ut og hadde lite nytt. Det som er mest skammelig er at partier som stemte i mot FN-konvensjonen om rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne (CRPD) den 9 mars i år nå plutselig vil at den skal implementeres i norsk lov i sine programmer. De som var for forslaget i mars var SV.MDG og Rødt. Norge har fått sterk kritikk i FN for at Stortinget reserverer seg mot denne, særlig når grunnlaget er at Norge ikke skal kunne bruke tvang med tanke på mennesker med funksjonsnedsettelse.Det at de øvrige partier nå har det i sitt partiprogram kaller jeg skikkelig valgflesk. Er det virkelig slik at vi som har en funksjonsnedsettelse skal ha dårligere rettssikkerhet enn andre borgere i Norge.Jeg skal bruke den tiden godt som er igjen før valget til bestemme meg for hvilket parti jeg skal stemme på. Jeg tenker at jeg med min stemme skal engasjere meg mer i politikken for å prøve å utgjøre en forskjell for de funksjonshemmedes rettigheter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg