Ferie for alle?

Hei☺

Snart starter ferien for de fleste og mange reiser bort for å få avbrekk i fra hverdagen. Jeg tenker på alle de som er utenfor arbeidslivet, både funksjonsfriske og funksjonshemmede som ikke har mulighet til å ta ut ferie som vanlige arbeidstakere. Det å kunne skille mellom hverdag og ferie er borte. Så er det jo også mange som ikke har råd til til å reise bort  som for eksempel arbeidsledige og uføretrygdede. Det synes jeg er trist. Vi som har et stort behov for hjelp i hverdagen har det ekstra vanskelig med tanke på feriereiser. Slik det er her jeg bor må jeg søke om ferie tur ca 5 måneder før og hvis jeg er heldig får jeg en uke. En annen ting er at kommunen som jeg bor i nedbemanner i ferien slik at selv små turer blir vanskelig. Også på grunn av utstrakt bruk av ferievikarer. Jeg hadde hadde gledet meg til langtur denne helga, men når det ikke er nok personal på jobb, går det ikke. Hadde det ikke vært for at jeg er så heldig å ha pårørende som av og til tar meg med på tur så hadde jeg vært ganske låst til boligen. Det burde vært slik at kommunene kunne fått øremerkede midler fra staten slik at de hadde mulighet til å leie inn ekstra personal fra private aktører som har omsorgstjenester. Disse kunne vært brukt som ledsagere på ferie☺Jeg håper at politikerne på Stortinget kan se om de kan gjøre noe med dette.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg