Kronglete vei til nytt tilpasset korsett

Hei.
I dag har jeg vært å snakket med legen om tilpasning av nytt korsett. Jeg har en tilstand i ryggen som heter Skoliose og som gjør at ryggen er skeiv. For å motvirke skoliosen må jeg bruke et korsett som jeg har fått tilpasset på Sophies Minde i Oslo. Dette kosettet er jeg helt avhengig av for å kunne sitte noenlunde oppreist. Nå er det snart tid for en ny tilpasning da jeg har hatt det samme korsettet i 6 år. Når jeg snakket med legen om hvordan jeg skal komme meg til Oslo sa jeg at jeg må ha ambulansefly fordi jeg ikke kan sitte i et flysete. Flyselskapene og Avinor nekter meg å ligge under start og landing.Jeg har prøvd dette før og det er utrolig smertefullt. Men legen sa at det kunne bli vanskelig å rekvirere et ambulansefly for å frakte meg ned og opp igjen. Selvsagt hadde jeg tatt rutefly dersom jeg hadde kunnet sitte, men jeg klarer ikke det. Derom jeg ikke kan reise med ambulansefly gjenstår det bare en mulighet,å kjøre den lange veien ned til Oslo med min egen bil noe som er veldig slitsomt og tidskrevende. Jeg vil i den anledning stille et spørsmål til helseministeren og samferdselsminister; hva skal vi som ikke kan sitte oppreist på rutefly og som etter legens vurderinger er for friske til å reise med ambulansefly gjøre? Dette gjelder ikke bare meg, men mange som har rygglidelser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg