Langtur til Helligskogen

Hei

I går formiddag gikk turen nordover og helt opp til finske grensen, men det var ikke Finland som var målet. Det var å komme å se en plass jeg har lest om og hørt om, nemlig Helligskogen.  Jeg har tidligere skrevet om min interesse for forsvaret av Norge. Under den kalde krigen har det vært en linje der som var oppsatt med militære styrker som skulle møte en eventuell invasjon fra Russland. Det var synd å se at det bare er noen rester igjen fra tidligere tider. Det er sikkert også mye som er skjult i fjellene der og som ikke lengre er i bruk. Det var iallefall spennede å se noe jeg bare har sett og hørt om. Ellers så jeg både reinsdyr og storslått natur. Jeg merket at det var langt å kjøre for det tok 11 timer tur retur, men jeg koste meg på turen. Uansett interessant å oppleve og se noe nytt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg