Min sommer så langt

Hei.
Sommerværet har vært så fint til nå. Det har vært så varmt at jeg har måttet hatt på en vifte i leiligheten.Når andre har dratt på ferie har jeg måtte holde meg hjemme.Tidligere har jeg sammen med personalet kunne ha dratt på en overnattings tur,men nå går det ikke. Ofte er det minimalt med personal på jobb og vanskeligheter med å skaffe vikarer og på grunn av dette må noen jobbe dobble vakter.De kan ikke kjøre meg en ut på en lengre tur og i tillegg de må forholde seg til vaktskifte.De turene jeg har vært på i det siste har jeg dratt ut sammen med min far. Var en fin tur til Narvik og grillet i fjæra på Evenes.En annen ting er at lyse kvelder i helgene kan jeg glemme for jeg må være i seng til klokken 23. Forklaringen jeg får er personal mangel og ferie avvikling.Jeg synes det er trist at pårørende må trå til for at jeg skal få oppleve ting. Jeg hører at det gjelder flere steder i Norge og jeg tenker at politikerne på Stortinget må komme på banen for å gjøre helse og omsorgs yrkene mer attraktive. Ser med bekymring på bemanningssituasjonen dersom dette fortsetter.Det er veldig synd at det er vanskelig å få nokk ferievikarer her jeg bor som fører til at tilbudet til beboerne blir dårligere og kanskje heller ikke forsvarlig drift.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg