Mine tanker etter å ha sett brennpunkt i går.

Hei☺

Dette programmet berørte meg sterkt. Det at så mange som har behov for borgerstyrt personlig assistanse ikke får det eller at timeantallet er så kraftig redusert synes jeg er forkastelig. Etter at det ble en lovfestet rettighet at mennesker med behov for hjelp i hverdagen har kommunene sviktet. Som det ble sakt i programmet så har det blitt overført 500 millioner til kommunene, men siden disse midlene ikke har vært øremerket oss som har et stort behov for BPA har det skjedd fint lite. Mange kommuner har ikke gjort dette tilbudet synlig nok for de innbyggerne som trenger BPA. Etter å ha sett programmet har jeg tatt kontakt med ULOBA for å høre om de kan hjelpe meg i søknadsprosessen i denne kommunen. Jeg anbefaler alle å se brennpunkt programmet som heter fallet på NRK, også politikerne i min kommune.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg