Mine tanker etter en helg med frustrasjon og glede.

Hei☺

Helgen som var startet med at jeg fikk besøk av avdelingsleder som kunne fortelle at de hadde fått en telefon i fra hjemmetjenesten om at ikke kunne komme for å bistå nattevakten når jeg skulle legge meg. Det betydde at jeg måtte være i seng til kl 23 fredag og 23.30 lørdag. Når det skjer blir jeg frustrert og oppgitt, for det er ikke første gang. Det er synd at systemet er så sårbart her hvor jeg bor. Jeg har også opplevd at nattevakten har måtte legge meg alene noe som går på sikkerheten løs. Det jeg synes er verst er at jeg blir liggende så lenge i sengen opptil 10-11 timer. Noe som ikke er bra for min kropp😑 En annen ting er at når nattevakt tidligere har prøvd å ringe etter hjelp så var det ingen å få hjelp hos. Jeg forventer ikke at personalet skal stå stand by men det burde ha vært en bakvakt tilknyttet boligen da det å skulle bruke hjemmetjenesten blir for sårbart og usikkert. Det som også skremmer meg er i tilfelle nattevakt skulle bli akutt syk, og hvis ingen kan komme på jobb, hva da?Det er spørsmålet til de som har ansvaret.

Nå over til noe hyggeligere. På lørdag kjørte jeg til byen for å handle julegaver. Første stopp var på sjøkanten senter der kjøpte jeg meg en førjulsgave, en dagslys lampe ,så nå kan min far få tilbake sin gamle som jeg har lånt i to år☺Det gjorde godt å få i land julehandelen. Det var så mange folk på handel at det var vanskelig å komme seg frem. Heldigvis slipper jeg å bli grepet av panikk som noen som venter til det siste med julehandel.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg