Nå har jeg fått nok.

Hei
Jeg har i et tidligere innlegg skrevet om forandring av helgeturnus her jeg bor,og nå i dag kom resultatet tydelig opp i dagen. Jeg skriver slik jeg har opplevd dagen i dag.For det første er det bare to på jobb på 5 brukere og jeg har et enkeltvedtak om 1-1 og 2-1 når jeg har behov for det.Dette vedtaket blir bare på papiret slik helgene er nå. Det som gjorde meg forbannet i dag var at når jeg ringte etter hjelp for toalettbesøk etter klokken 15 fikk jeg beskjed om at det det var bare en fra personalet igjen da det andre personalet var med de øvrige brukerne ute på tur i nærområdet. Da ble det til at jeg måtte vente med å gå på do til kveldsvakt kom på. I mellomtiden mens jeg ventet på kveldsvakt skulle jeg rulle en liten tur utfor her jeg bor. Mens jeg var utenfor ringte det andre personalet som var ute for å be om assistanse fra den var med meg. Jeg ble spurt om ikke vi kunne kjøre med min stol til den som hadde ringt for å hjelpe denne. Da satte jeg ned foten for jeg ventet forsatt på å komme på toalettet og at jeg ventet på kveldsvakt som var like om hjørnet. Nå er jeg drittlei av å ikke vite om det er nok personale tilstede når jeg må på toalettet.Slik det er nå i helgene går det ut over alle brukerne. Slik personal situasjonen er nå er det kun 3 på jobb i 2,5 timer lørdag og søndag. I den tiden er det både overlapping og en hastig tur ut for noen. Jeg stiller spørsmål om kommunens slagord,som så fint heter Sammen for hverandre stemmer? Jeg har gjentatte ganger tatt opp både bemanningssituasjonen og det at jeg ufrivillig må vente på toalettbesøk uten at det har blitt så mye bedre.Manglende aktivitet i hverdagen sliter på psyken og når personalet ikke har tid til annet en nødvendig helsehjelp eller lage middag blir jeg frustrert.Dersom personalet skulle ta seg god tid hos meg,for eksempel ta et parti sjakk så vet jeg at det går utover de andre brukerne og min samvittighet. Nå må noe snart skje for nå har jeg fått nok.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg