Nå kan et et enslig ja bli til flere.

Hei☺ Jeg skrev i forrige uke om at Bjørnar Moxnes fra partiet Rødt stilte mistillitsforslag mot arbeid – og sosialministeren for NAV skandalen. Etter dagens mediaoppslag om at et brev fra NAV, der de ba om en rettslig vurdering av en EØS trygderettsak hadde blitt liggende i en skuff siden sommeren 2018. Jeg blir skremt av at det ser ut til å være så lite kontroll på brev som kommer inn til departementet og statsråden. Det får meg til å stille spørsmål om andre departementer har brev liggende i en skuff. Jeg er redd for for hva trygdeskandalen kan gjøre med innbyggernes tillit til de som har fått mandat av folket til forvalte det vi liker å kalle verdens beste velferds stat. Hvordan kan Erna Solberg si i dag at hun fortsatt har tillit til Anniken Hauglie når ikke folket har det? Nå er Arbeiderpartiet på gli for å stille et mistillitsforslag og jeg håper flere stiller seg bak dette dersom det skjer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg