Noen tanker om helsebudsjettet 2020

Hei☺

I dag har jeg fulgt med på behandlingen i Stortinget av neste års helse og omsorgs budsjett. Der var det en del talere og først handlet det om ambulanseflyene og den manglende beredskapen. Jeg er skremt over at den øverste ansvarlige for din og min helse har latt en alvorlig situasjon gå over til katastrofe som mange i nord vil kalle det. Jeg forventer at enten så må situasjonen rundt ambulanseflyene ordnes opp i snarest før det går liv, eller så må Stortinget si at de ikke har tillit til helseminister Bent Høie og at han må gå av. En av talerne fra SV, Karin Andersen talte om budsjettet og og SV sitt forslag om kommunebudsjettet. Andersen sa at kommunene får for lite for og opprettholde tilbud innen rus og psykiatri. Videre sa hun at det blir snakket for lite om hvordan utviklingshemmedes og funksjonshemmedes tilbud i kommunene. Hun snakket om å øremerke midler til eldre og øvrig omsorg. Jeg synes det er bra at Andersen tar dette opp og er enig i at at kommunene må få nok til å opprettholde og forbedre tilbudet til oss som er helt avhengige av hjelp i hverdagen.

35 kommentarer

Siste innlegg