Normal hverdag for alle?

Hei
I dag fulgte jeg med på pressekonferansen som Erna Solberg og Bent Høie med flere holdt der de skulle informere om sine planer for gjenåpning av Norge.Selv om de nå åpner opp i morgen klokken 16 tror jeg at det vil ta tid for mange å tørre å slippe folk helt innpå seg og gå helt tilbake til normalen som før covid 19. Jeg leste at det er ventet en nesten like stor folkefest som ved frigjøringen 8 mai 1945. Da er det viktig å huske på at pandemien fortsatt ikke er over. Det mange enda som av ulike årsaker ikke kan ta vaksine og de må vi være solidariske med.Tiden vil vise om det er rett å åpne helt opp. Nå får vi i neste måned en ny regjering som skal overta etterdønningene av pandemien, og hvordan de vil møte nye utfordringer dersom vi igjen skal bli rammet av pandemien på nytt.De får jo en oppgave med å stable landet tilbake til normalen og få folk tilbake i jobb.Så vil jeg også si at jeg synes Bent Høie har gjort en god jobb med å informere og berolige i en kaotisk tid,som det var de første månedene av pandemien.Personlig ser frem til åpningen og at det skal bli lettere for meg å være sosial med andre uten å være redd for å bli smittet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg