Ny bølge på tur?

Hei

Nå har vi hatt nesten 3 måneder med korona restriksjoner før myndighetene bestemte å åpne gradvis i slutten av mai. Noe som har vært en påkjenning for alle. Den dugnaden som alle har vært med på er jeg redd for kan ha vært forgjeves fordi jeg har fått høre at grensen mellom Norge og Sverige er åpen for fri ferdsel uten om åpningstider. Det bekymrer sikkert mange med meg at de ikke lengre har kontroll på grensen da det er en eksplosiv økning av korona tilfeller i nordsverige. Nå går vi mot feriesesong og dersom det kommer mange turister hit til området og til byer her nord vil det kunne komme en bølge med smitte som vi hittil ikke har sett her i nord. Tenk om vi igjen må isolere oss på grunn av frykten for å bli smittet. Hva skal til for at de kaller ut heimevernet igjen til grensene slik at det blir døgnbemannet. Jeg vet at det er en vanskelig balansegang men jeg mener at liv og helse går foran økonomi. Jeg lurer også på om ansvarlige politikere er klar over hva som kan være i gjære, en mulig smitte bombe i nord. Under den perioden fra 12 mars var kommunestyrene i de forskjellige kommunene her nord ekstra strenge med smitteregler. De gikk regjeringen mitt i mot og jeg vil oppfordre krisestaber i kommunene til å følge med i utviklingen fremover. Nå er dette min stemme, men jeg tenker at det er fortsatt mange som tenker som meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg