Ny opplevelse på røntgen

Hei
Jeg har tidligere skrevet om at jeg har spasmer eller kramper i svelget noe som gjør det vanskelig å snakke tydelig.Det kommer spesielt når jeg blir ivrig eller oppkarret. Nå har jeg et samarbeid med en Logoped som hjelper meg med vokal trening. Logopeden anbefalte for meg at jeg kunne ta røntgenbilder på UNN Harstad av svelg og spiserør. Så i går dro jeg og to fra personalet til Harstad.Denne gangen hadde jeg med egen personløfter for at personalet skulle slippe å løfte meg.Den kom til nytte i går da de fant ut at jeg kunne henge i den når jeg skulle ta røntgenbilder. Først måtte jeg drikke kontrastvæske,og den smakte ikke noe særlig.Jeg fikk den ned selv om jeg brakk meg.Det ble tatt mange bilder og jeg fikk se at jeg hadde svelget mye luft da jeg brakk meg. Jeg synes det var interessant å se hva som skjedde i magen og helt ned i tarmene.Det er første gangen jeg har tatt røntgen på denne måten. Jeg grudde meg veldig for jeg ble fortalt at jeg skulle få slange ned i magen, men det viste seg at det var feil.Nå er det bare å vente på beskjed fra røntgen legen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg