Opplæring av ferievikarer.

Hei☺

Nå som sommeren er i anmarsj så er det en ting som er sikkert, da starter opplæringen av av ferievikarer. I år som i fjor og året før er det endel som skal inn å få opplæring både på dag og natt. Det som er litt spesielt i år er at det er ekstra mange vikarer. Jeg synes det er flott at de får tak i vikarer som kan jobbe gjennom sommeren når det faste personalet er på ferie. Det å skulle ha så mange på opplæring hos meg er ganske krevende for meg og jeg kjenner at jeg blir fort du sliten. Det er er jo ganske mye de skal lære om meg og min situasjon. Det handler mye om at jeg skal være trygg på de og at de er trygg på meg. Jeg skulle gjerne sett at det var optimalt på en slik måte at det var var faste sommervikarer. Slik det er nå kommer det mange nye. I fjor startet de opplæringen mye tidligere slik at de ble fordelt og at ikke det ble et slikt kjør som i år.  Du kan jo selv tenke deg hvordan det hadde vært å få nye personer inn i ditt hjem og at de skulle ta del i alt som omhandler deg . Jeg er blitt mer vant til det med årene og har ikke så mye valg da jeg trenger hjelp til det meste.

46 kommentarer

Siste innlegg