Regjering for alle ??

Hei☺

Jeg har denne overskriften da jeg har fulgt med på trontaledebatten og jeg synes den politikken som regjeringen fører ikke tar vare på de som trenger regjeringen mest. Jeg tenker da på de kuttene som varsles i det nye statsbudsjettet om å kutte i arbeids avklarings penger for unge under 25. Når de i tillegg tidligere har økt egenandelstaket  til 2369 kroner så blir det lite igjen til faste utgifter. Den forklaringen fra regjeringen at de skal bruke de pengene til å motivere ungdom til å komme i jobb synes jeg blir feil. Tenk på alle de som av ulike årsaker ikke kan jobbe, for eksempel kronisk syke eller uføre. Skal de også straffes økonomisk av sittende regjering? Jeg er meget skuffet over at KRF som som sitter i regjering er med på å gjøre en en vanskelig hverdag vanskeligere for noen som ikke har noen valg og ufrivillig står utenfor arbeidslivet. Jeg er stolt av å bo i Norge som har et velferdssystem som skal fungere som et sikkerhetsnett for alle, men nå ser det ut som om regjeringens politikk får nettet til å revne😥 Jeg håper så inderlig at dette er den siste blåe regjeringen, og at den blir kastet ved neste valg da de ikke aner hva empati for svake grupper handler om.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg