Rikt land med stadig flere fattige innbyggere

Hei
Jeg har den siste tiden fulgt med i media å merket prisstigning på alt,både drivstoff og mat.Nå varsles det i tillegg et rente hopp igjen. Norges stat blir stadig rikere. Da vi i fjor høst fikk en ny regjering sa den at nå er det vanlige folks tur og ikke bare de rike som skulle nyte godt av velstanden i Norge. Jeg vi påstå at det stikk motsatte har skjedd. De rike er fortsatt rike men vanlige folk blir stadig fattigere.Nå har det også blitt slik at selv fattighuset i Oslo og andre som deler ut mat til fattige ser en økning av flyktninger i matkøene fordi Norge også svikter de som har rømt fra krig, dette hørte jeg i dag på Dagsnytt atten. Håper at ikke utviklingen fortsetter fremover slik at vi vanlige folk stadig blir fattigere under denne regjeringen.

Når det gjelder bil og de høye drivstoff prisene ser jeg at min frihet nå er begrenset for jeg må tenke før jeg bruker bilen min.Dette gjelder nok andre også som er i min situasjon og som er avhengig av bil. For oss rullestolbrukere er det ikke bare å skifte til elbil da vi ofte må ha en bil av en vis størrelse. Det er ikke alle som kan benytte seg av kollektivtransport heller da den nesten ikke eksisterer i distriktene der busstilbudet har blitt kuttet til det minimale.

Det jeg og ser i media er et gryende opprør mot Støre og den sittende regjeringen. Jeg håper at flere bruker ytringsfriheten og demonstrerer på fredelig vis. De folkevalgte må til slutt høre på sin arbeidsgiver,nemelig folket.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg