Savner et mer folkelig AP

Hei☺

Jeg har i flere år fulgt med på politikken til Arbeiderpartiet nasjonalt og lokalt, men har i dag mest fokuset på den nasjonale politikken. De senere år synes jeg det virker som om Arbeiderpartiet har blitt mindre folkelige. I de årene etter 2014 da Jonas Gahr Støre tok over som partileder har jeg følt at han har brukt mest krefter på å kritisere andre partier fremfor å fremme Arbeiderpartiets egen politikk. Et annet spørsmål jeg stiller meg er om Jonas Gahr Støre som er en renspikket kapitalist er den rette til å lede Arbeiderpartiet? Videre spør jeg om han og nestlederne er i stand til å stable partiet på beina frem til neste stortingsvalg i 2021.

Etter å ha lest gamle Arbeiderparti paroler så synes jeg at parolen fra 1979 er den jeg savner mest. Den sier; Solidaritet for en felles fremtid. Det at vi bryr oss om hverandre og ikke bare lever egosentriske liv der en bare er opptatt av egen lykke. Solaidaritet og samhørighet er viktige punkter som sjeldnere og sjeldnere blir brukt i det politiske språket. Den sittende regjeringen fremmer svært lite av dette. Den har en politikk og enkelte statsråder som har en retorikk som kan være polariserende og direkte farlig.

Jeg har skrevet dette innlegget fordi jeg er glad i Arbeiderpartiet og i en politikk som gir et varmere og rausere Norge.

1 kommentar
    1. Hi there! I could have sworn I’ve visited
      this web site before but after browsing through a few of the articles I realized it’s new to me.

      Nonetheless, I’m definitely delighted I came across it and
      I’ll be book-marking it and checking back regularly!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg