Skremt av uvitenhet

Hei

I kveld så jeg på Dagsrevyen der de viste en reportasje fra Oslo der det var en gruppe mennesker som demonstrerte utenfor Stortinget. De demonstrerte mot tiltakene rundt korona og at de mente at korona faren er overdreven. En person ble intervjuet og ble spurt om han ikke var redd for at flere skulle bli smittet under demonstrasjonen? Han lo å sa at, det var jo derfor de demonstrerer. Vi tror ikke på det, det er jo bare et influensa virus som andre virus og at det ikke er farligere. Den tankegangen blir jeg provosert av når jeg ser bilder av mennesker som ligger i respirator og kjemper for livet. Tenker på de som er redd for å gå ut fordi de har underliggende sykdommer og som i værste fall kan dø av korona. Jeg er og kritisk til mennesker som tror de står utenfor pandemien for de ikke tror at det å bli smittet er farlig. Særlig nå som smitten øker, så er det ekstra viktig å stole på myndighetenes råd og pålegg slik at vi unngår en ny stor bølge i Norge. De menneskene som var med på demonstrasjonen i dag vil kunne smitte mange rundt seg. Jeg forstår at ikke alle er enige i korona restriksjoner og kan bruke ytringsfriheten til det, men når de tydelig viser at de ikke bryr seg med å ikke følge smittevernregler og i tillegg klemmer hverandre og står tett sammen blir jeg veldig skremt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg