Spent på den nye regjeringens politikk

Hei
Nå to dager etter valget som gikk den veien jeg ønsket, så er jeg spent på om de blir å holde de valgløftene de rød grønne ga. Jeg stemte for et skifte fordi jeg ønsker mere rettferdig fordeling av godene i Norge.Det som gjør at jeg er så glad i Norge er at de som har mest nå må bidra med mer skatt. Med Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk venstreparti i regjering håper jeg at fordelingen nå blir mer økonomisk rettferdig.Jeg håper at den nye regjeringen omgjør vedtak om å kutte i støtte til barn som trenger briller og at egenandelstak går ned. Støre varselet før valget at Arbeiderpartiet ville gå inn for å øke overføringen til kommunene som frie midler. Jeg mener at det istedet skulle være flere øremerkede midler til kommunene og større statlig styring i kommunene. Med øremerkede midler burde det gis rom for flere hele stillinger i helse og omsorgstjenester i kommunene.Jeg har stor tro på SV og Audun Lysbakken at de blir å stå på ekstra for de som er avhengige av hjelp fra det offentlige, både med tanke helse og økonomisk bistand. Arbeiderpartiet har jo som jobb nummer en å få alle i arbeid. Jeg tenker at jeg og mange andre som er i samme situasjon som meg ønsker seg en jobb som kan tilrettelegges slik at vi også kan bidra i samfunnet. Nå må den nye regjeringen holde det de har lovet for jeg har ventet lenge på en jobb i den kommunen jeg bor i.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg