Stemmeøvelser

Hei

Som jeg tidligere har skrevet har jeg begynt å ha timer med l  Etter noen timer med kartlegging av mine utfordringer med uttale, har startet med øvelser. Øvelsene består av pusteøvelser og blåsing i et rør som går ned i en flaske med vann. Jeg lager lyd samtidig som jeg blåser i røret. Det har blitt en del latter under øvelsen for det ser sikkert komisk ut. En del av opplegget går ut på å få massasje på halsen og i ansiktet noe som er godt for muskelaturen. Logopeden bruker munnbind og hansker pga av en meters regelen brytes under øvelsene. Det er også betryggende for meg. Jeg merker allerede litt fremgang og jeg jeg er spent på fortsettelsen. Disse øvelsene er noe jeg skal ha inn som en del av mine faste rutiner i hverdagen og jeg er forberedt på å gjøre disse lenge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg