Tilbake til mars hverdag

Hei

Etter å ha vært en tur i Harstad og på tur heim så hørte jeg på radio at regjeringen skulle ha pressekonferanse klokken 18. Da forsto jeg at det var nye innstramminger i gjære. Etter å ha kommet hjem så jeg Erna Solberg og andre ministere på TV. Mens jeg så på den fikk jeg opp bilder i fra 12 mars på netthinnen. Med sjenke stopp og og adgangskontroll på alle kjøpesenter og butikker så for dette igjen følger for oss. Det er jo tydelig at større bevegelser i befolkningen gir mer smitte som etter sommerferien og nå i juleferien. Det er en fin balansegang mellom frihet og tiltak. Det handler om å ha regler som står i forhold til smittesituasjon. Jeg mener at at de kom for seint i gang og at FHI og regjeringen åpner for tidlig opp, særlig nå når vi også har fått en mutasjon av covid 19 som smitter lettere blandet folk. Jeg skjønner at de må sette inn strenge tiltak og som de også anbefaler er at om du er i det minste tvil om du har symptomer, så gå å test deg. Det sa de for at det er oppdaget at folk som tror de er forkjølet ikke tester seg. Nå er det VIKTIG å ta vare på hverandre å følge med myndighetenes råd.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg