Tilgjengelighet for alle?


Hei.
I ettermiddag kom min far til meg for at vi skulle gå en tur ut for å nyte det gode været. Etter planen skulle vi kose oss ute på den bryggen som ligger ved isbade stranden her på Evenskjer. Det hadde vært så fint å sitte der ute å kjenne brisen fra havet.Da vi kom ned dit ble jeg negativt overrasket. Det er altså ikke mulig for meg som rullestol bruker å komme meg ut på den bryggen på grunn av en kant på ca 15 cm i overgangen mellom betong og brygge. Er det mulig tenkte jeg og ble trist.Siden jeg som regel må tilbringe sommeren her på Evenskjer ble skikkelig skuffet. Det kan da ikke være vanskelig å utgjevne den kanten slik at også rullestolbrukere kan benytte seg av brygga der. I stedet gikk vi ned på plassen ved havet på Skjærran, Der er det fint og nært havet, men der er det ingen benker.Der kunne det også med fordel ha blitt koseligste å være med benker og litt grøntområder.Nå håper jeg at de ansvarlige for vedlikeholdet av Isbadestranda tar grep for å ordne tilgang til bryggen der.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg