Ubehagelig nært

Hei

Etter å ha fulgt med på situasjonen i Harstad og økt Covid 19 smitte så blir jeg bekymret. Jeg tenker at vi kanskje beveger oss mot en ny fase med mer smitte. Vi har hatt en fin sommer der mange har senket skuldrene alt for mye. Sentrale politikere har med viten og vilje åpnet opp for utenlandsreiser som igjen har ført til at vi har mere smitte nå. Nå når vi ser at smitten blusser opp lokalt i enkelte byer, kan det da bli aktuelt å isolere deler av byer eller hele slik de har gjort i andre land? Det er vel ingen av oss som ønsker seg tilbake til mars og total nedstengningen av landet. Det er sikkert noen som er uenig med meg, men jeg mener at nabokommunene til kommuner som har smitteutbrudd som er ute av kontroll burde ilegge helsepersonell karantene fra jobb inntil de er testet og utbruddet er under kontroll. Jeg tror det kan være med på å både spare liv og helse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg