Vanlige folk sin tur?

Hei
Jeg må si at jeg er skuffet når jeg hørte hva regjeringen sammen med sv hadde kommet frem til i forhandlingene til det nye statsbudsjettet.Jeg tenker spesielt på strømpriser.Det er jo bra at de reduserer avgiften på strøm neste år, men det skulle vært gjort nå med en gang.Jeg som er trygdet og ikke har så stor inntekt vil nok merke dette når regningen kommer. Jeg sitter nå med mesteparten av lysene i leiligheten slukket for å spare. Hva er skjedd med oss i Norge?Hadde dette ranet regjeringen har lagt opp til skjedd i Frankrike eller et annet land der de går ut i tusentall for å protestere, og at vi hadde gjort det samme ville kanskje det norske folk blitt hørt.Nå kommer det signaler fra hele landet om krise blant studenter og andre som må velge mellom strømregning og mat og gaver til jul.Og ikke minst alle barnefamilier som lever under fattigdomsgrensen. Skal vi finne oss i dette uten å gå ut for å protestere i hele landet.Nå må regjeringen hjelpe til slik at alle får mulighet til en varm juletid og som strakstiltak bevilge ekstra penger til barnefamilier og vanskeligstilte som sliter med å betale strømregningen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg