Verdig minnemarkering.

Hei☺

Som jeg skrev i går skulle det være 75 års markering av frigjøringen av Finnmark i dag. Jeg har fulgt med på sendinger som tv har hatt om markeringen. Jeg la spesielt merke til kongens tale som var fin der han takket for at Sovjetunionen kom Norge til unnsetning. Jeg hørte også talen til utenriksministeren fra Russland som snakket om vennskapet til Norge og at det også er viktig i fremtiden. Jeg synes også at det er fint at de partisanene som jobbet mot tyskerne også har fått den beklagelse for det de ble utsatt for av norske myndigheter etter krigen. Det er viktig at de nå blir anerkjent for den jobben de gjorde. Jeg synes det er viktig for historien at okkupasjonen og krigen i Finnmark ikke blir glemt. Dette gjelder jo også for hele Norge forøvrig. Jeg tenker at det var en fin og verdig markering i dag☺

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg