Viktig melding-lytt til radio?

Hei☺

Rundt omkring i landet er det utplassert varslingssystem av Sivilforsvaret av type Tyfon som skal varsle ved akutt fare og ved fare for flyangrep. I dag  da jeg  kjørte hjem etter å ha vært en tur med en venn på kafeen la jeg merke til varslingsanlegget som er plassert ved siden av kommune huset. Jeg har ikke sett det før og jeg lurer på om det kan være et nytt anlegg? Grunnen til at jeg lurer på det er at jeg ikke kan huske å ha hørt den etter at jeg flyttet til Evenskjer. Er det operativt i dag? Sivilforsvaret bruker å teste tyfonene 2 ganger i året over hele landet. Tenker det er viktig for oss at det virker selv om vi bor i distriktet og med tanke på at Evenskjer er nærme det som skal bli den nye fremskutte basen for F35 i Evenes.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg